אודות
יצירת קשר
רשתות חברתיות
  • Facebook Social Icon
דפים

© 2023 by Coach Corp. All rights reserved. Proudly created with Wix.com.

תרגול יוגה לעוסקים בספורט אתגרי ולעוסקים בספורט בכלל
בשיתוף עם ניק  הנרי - פיזיוטראפיסט ספורט מומחה
050-7671414 טל

איך יכול תרגול יוגה לתרום ללספורטאים?

התלונות השכיחות של ספורטאים הן: כאבי גב תחתון, כאבי שרירים ברגלים, קשיות בעמוד השדרה החזי, דחיסות ומגבלת תנועה בכתפיים, כאבים במפרקים ועייפות. רובם ככולם נובעים ממאמץ יתר בצד אחד של הגוף בעוד שהצד השני נמצא במאמץ-חסר. דוגמאות: כאבי ברכיים אצל רוכבי אופניים ואצנים, כאבי המרפק ביד האוחזת במחבט הטניס, כאבי הצוואר של החובט בבייסבול.

תרגילי היוגה מכוונים להפעלה מאוזנת של כל מערכות הגוף – הן השלד והשרירים, הן המערכות הפיסיולוגיות לסוגיהן והן מערכת העצבים והמוח.

בספרו "יוגה לספורטאים" מדגים ב.ק.ס. איינגאר איך תרגול יוגה מסייע לפיתוח תכונות יסוד של ספורטאים. הוא מתייחס לתכונות הבאות: 

    גמישות  |  כח  |  עמידות  |  מהירות  |  תגובתיות  |  קואורדינציה  |  מיקוד  |            ריכוז  |  שיווי משקל  |  הקטנת פגיעות  |  משמעת  |  הרגעת מתחים.

 

תרגול היוגה כולל סדרות של תרגילים לטיפול בנזקים מתפתחים בגלל אי-האיזון המובנה בסוגי ספורט רבים. ספורטאים מפורסמים וקבוצות ספורט רבות אימצו יוגה כפרקטיקה משלימה לאימוניהם.

מתי רצוי לספורטאים לעשות יוגה?

יוגה  תתרום לספורטאי הן כפעילות משלימה והן כאימון בפני עצמו המיועד לפיתוח יכולות מנטליות ושיפור הנשימה. פעילות משלימה כוללת חימום לפני פעילות, הרפיה אחרי פעילות, התאוששות אחרי טיסה או נסיעה ארוכה וכן הרפייה לפני השינה.

איך תורמת היוגה לחיי? עדויות של ספורטאים

דני (בית חנניה), מהנדס - עוסק בריצה, צלילה חופשית וטרקינג :

"... השרירים, היציבה, שווי המשקל והגמישות השתנו לבלי הכר - ומכאן גם ההשלכות לפעילות הספורטיבית: מעבר לחיזוק הכללי של שרירי הגוף , ובתוכם גם הקטנים והנסתרים  שאינם מקבלים ביטוי בפעילות ספורטיבית רגילה אך חיוניים מאד לתפקוד הגוף אני יכול להעיד על שיפור ניכר בפעילות  זו. בריצה למדתי לשחרר לגמרי את פלג הגוף העליון כתפיים וידיים וכך הריצה הפכה קלה יותר ופחות מעייפת. וכל האנרגיה מופנית לפלג הגוף התחתון. גם בצליליה חופשית - המודעות לחלקי הגוף השונים משפרת את אורך הצלילה ואת יכולת התמרון מתחת למים. בטרקים באזורים סלעיים והרריים בא לידי ביטוי שווי המשקל, החוזק  ואיזון של הגוף."

איתן לבני (קיסריה), מורה לחינוך גופני - עוסק בריצה ובשחיה

"...תרגול היוגה עזר לי לחזק ולהגמיש את מכלול האגן-מתניים ואת מכלול הכתפיים. היוגה תורמת לי להתאוששות מהירה יותר בין אימון לאימון. ספציפית, איזון והגמשה של איזור המותניים עזרו לי להתגבר על כאבים באיזור השוק. בריצה למדתי לרכז את המאמץ מאיזור המותניים. בשחייה הגמשת המותניים מאפשרת לי לאזן את הגוף ולחסוך את אנרגיית פעולת הרגליים. העבודה על פתיחת החזה, מנח נכון של הכתפיים והארכת שרירי הזרועות מאפשרת גריפת מים יעילה יותר. תרגילים בסיסים כגון תנוחות הלוחם, הכלב והמשולש ממש יצרו את השינוי ואיפשרו את השיפור."

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now