אודות
יצירת קשר
רשתות חברתיות
  • Facebook Social Icon
דפים

© 2023 by Coach Corp. All rights reserved. Proudly created with Wix.com.

שיעורי יוגה - איינגאר יוגה

שיטת איינגאר יוגה פותחה על ידי ב.ק.ס. איינגאר בהודו והופצה על ידי תלמידיו בכל העולם. השיטה מאופיינת בהקפדה על מנח גוף מדוייק ושימוש באביזרי אימון (props), המאפשרים לכל אדם לחוות את תנוחות היוגה ולפתח את התרגול בהתאם ליכולותיו האישיות.

תרגול תנוחות היוגה (אסאנות) הוא דרך מעולה לשמור על חיוניות הגוף ובריאותו. כבר אחרי מספר קטן של שיעורים רוב התלמידים מדווחים על שיפור ביציבה ובתחושה הכללית. תרגילי הגוף והנשימה מאפשרים תקשורת עם השכבות העמוקות יותר של התודעה, אשר הגישה אליהן מחייבת הרפייה, אבחנה מעודנת ותשומת לב חקירתית. המפתח להתקדמות בתרגול הוא התמדה, התבוננות סקרנית ורצון ללמוד.

אני מאמין בהוראה אינטגרטיבית, המבוססת על עקרונות ברורים ומעודדת את התלמיד להתקדם בהדרגה, תוך רגישות לתנאי הפתיחה שלו ולגבולות היכולת שלו. תרגול נכון יביא לידי ביטוי את שלושת האיכויות האנרגטיות היסודיות בטבע ע"פ תורת היוגה : סטטיות, דינמיות, הרמוניה (טאמאס, ראג'אס, סאטווה) ויפעל בכל הרבדים של חווית הקיום על פי מודל חמשת ה"קושות": השכבה האנטומית (שלד-שרירים), השכבה הפיסיולוגית (האנרגטית), השכבה המוחית-עצבית, השכבה התבונית, ושכבת החסד (הנאת הקיום).

יציבה נכונה וחלוקה נכונה של עומסים בין השרירים והשלד היא מפתח להשגת האיזון הנכסף בין יציבות לנינוחות. איזון כזה מחייב השתרשות וחלוקה מאוזנת של משקל הגוף בנקודות המגע עם הרצפה יחד עם שליטה טובה במיקום המפרקים. אז ניתן למצוא את שביל הזהב של "פעולה ללא מאמץ": לשתף את כל חלקי הגוף בביצוע התנוחה, לייצב את הנשימה ולאזן בין פעילות המערכת הסימפטטית והפאראסימפטטית.

תחושות אלה אינן ניתנות להשגה במאמץ פיסי גרידא. הן מחייבות התכווננות, סקרנות, התמסרות, דיוק, סבלנות ויכולת התבוננות עצמית מיטיבה. אני מעודד תלמידים למצוא את האיזון המתאים להם בין אתגר והנאה. לכוון את איכות התרגול באמצעות הקשבה לתחושות הגוף ולהשתנות מצבי הרוח.

 

הדגשים שאני מביא לתרגול הם:

  • חימום הדרגתי, שחרור מפרקים

  • העברת עומסי נשיאת הגוף אל השלד ותמיכת המפרקים הראשיים (ירכיים, כתפיים) כממפתח להשגת הרפייה בתנוחה

  • ייצוב מפרקי הירכיים, ריווח חוליות הגב התחתון ופתיחת החזה בכל סוגי התנוחות (עמידה, ישיבה, כפיפות קדימה, כפיפות לאחור, פיתולים, תנוחות הפוכות).

  • הפעלת רצפת האגן וייצוב שרירי הליבה כמפתח למניעת כאבי גב.

  • התאמת התרגול ליכולת המתרגל -  איך כל אחד יכול למצוא את שביל הזהב בין מאמץ להנאה

  • עידוד התרגול האישי - זיהוי המשאבים האישיים, ועבודה בגבולות היכולת המתפתחת שלנו.

  • נשימה - שילובה כחלק אינטגרלי של התרגול והיכרות עם סוגי נשימה שונים

  • שלושת איכויות היסוד של הטבע (סטטיות, דינמיות, הרמוניה) -איך הן מתבטאות בתרגול

  • מרחב הגוף-נפש על פי היוגה. דגש על מודל חמשת השכבות וקשרי הגומלין ביניהן: השכבה הגשמית: שלד/שרירים. השכבה הפיסיולוגית: תנועת האנרגיה והתחושות בגוף. השכבה המחשבתית-עיצבית - פעילות אוטומטית ופעילות מודעת של הגוף והמיינד. שכבת התבונה העמוקה. ולבסוף: שכבת ההנאה מעצם הקיום.  

  • היכרות עם מנגנון התודעה: התבוננות במנגנון הרישום והסינון של תחושות ומחשבות. טיפוח היכולת להרגיש ולסמוך על התחושות.

  • מדיטציות קצרות

  • עיון בסוטרות נבחרות העוסקות במנגנון התודעה והשקטתו.

.

ב.ק.ס. איינגאר

למידע  נוסף - צרו קשר
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now